جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۴۹:۲۸

کاوشگر خلیج فارس در ایام دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد

باشگاه خبری فراساحل: رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از افتتاح شناور تحقیقاتی اقیانوس پیمای این پژوهشگاه با نام کاوشگر خلیج فارس خبر داد و گفت: این شناور پنج شنبه 14 بهمن ماه جاری و در ایام دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازمانا، دکتر ناصر حاجی زاده ذاکر افزود: کاوشگر خلیج فارس قرار است با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دکتر ستاری معاون علمی ‌و فناوری رئیس‌جمهور و جمعی از مقامات و مسوولان استانی و کشوری در محل مجتمع کشتی‌سازی شهید درویشی بندرعباس افتتاح و به بهره برداری برسد.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی و علوم جوی درباره آغاز و روند ساخت شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما گفت: این شناور با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پس از امضای طرح کلان ملی بین پژوهشگاه و معاونت برای مطالعه و شناخت خلیج فارس و دریای عمان، انجام تحقیقات دریایی و ورود به پروژه‌های تحقیقاتی دریایی از سال 1388 از سوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به معاونت وقت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری پیشنهاد شد که در نهایت عملیات ساخت آن در موافقت ‎نامه ‌ای بین این معاونت و وزارت علوم از اردیبهشت سال 1390 توسط مجتمع شهید درویشی بندرعباس وابسته به سازمان صنایع دریایی آغاز و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی به عنوان مجری طرح تعیین شد.

دکتر حاجی زاده ذاکر در خصوص مشخصات این شناور گفت: کاوشگر خلیج فارس یک شناور مدرن تحقیقاتی با ۵۰ متر طول، ۱۰ متر عرض و ۱۲ متر ارتفاع  قادر است با آب و سوخت کامل به مدت ۴۵ روز با ظرفیت ۲۷ نفر در آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند به تحقیقات میدانی اقدام کند. وی همچنین درباره قابلیت‌‌ها و توانایی‌‌های این شناور اظهار داشت: کاوشگر خلیج فارس مجهز به چهار آزمایشگاه و انواع تجهیزات، امکانات و دستگاه‌‌های پیشرفته مطالعات دریایی و اقیانوسی بوده و با شروع به کار آن توانایی‌‌های تحقیقاتی دریایی ایران در آب‌‌های کشور، منطقه و جهان به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.



  کد خبر : 3200
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :